Pod względem przyspieszenia, 2.0TDI dostaje baty od 2.0FSI
Od 0-100 może się zgodze przewaga o pół dł. samochodu <oczywiście piszemy o totalnych seriach> ale powyżej 100 TDI dochodzi FSI a przy 140 zostawia ją za sobą ..poprostu moment obrotowy silnika nie daje żadnych szans
<sprawdzane empirycznie PAssat B6 2.0 TDI vs Audi A3 2.0 FSI
niestety nie pociesze cię obie osoby lubią jeździć szybko, a test był przeprowadzany celowo i obie osoby świadomie brały w nim udział na Rybitwach < jesteś z krakowa powinieneś wiedzieć o co chodzi >
co do bardzo krętych dróg czy torów podejrzewam że mogła by byc lekka przewaga benzynki <im lepszy kierowca tym różnica poglebiał by się> inne rozłożenie masy samochodu. Na zwykłych drogach zwłaszcza Małopolski TDI jest górą w każdym względzie.
oprócz momentu obrotowego porównaj jeszcze wagi obydwu samochodów, to raczej nie są porównywalne samochody. Chyba, że weźmiesz pod uwagę A6 bo to jest odpowiednik Passata.
prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
zawsze sie trafi jakas kaleka a pozniej powstaja legendy :?
czasem wystarczy mniej instynktu samozachowawczego zeby wygrac "wyscig" :?
prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
może to sdi było :szeroki_usmiech
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
ale to jest prawda ze benzynka jest lepsza na kręte drogi gdzie trzeba często zmieniać biegi tam tdi wymieka
prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
ale to jest prawda ze benzynka jest lepsza na kręte drogi gdzie trzeba często zmieniać biegi tam tdi wymieka
:shock: a dlaczego tak :?:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
bo benzynki maja wiekszy zakres obrotów na jednym biegu tzn ze w tdi trzeba już wkładać wyższy bieg a w benzynce można jeszcze pociagnać to jest zaleta benzynek
z tym można miec wątpliwośći:
1) on ma większa moc
2) to zalezy jak kto zna dana trase
3) trzeba jeszcze wziasc pod uwage czy obaj kierowcy maja podobne umiejetności
prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
Sorry ale tamten w TDI chyba się nie starał. Jeżdże często z Wa-wy do Krynicy Górskiej ( przez Tarnów ) i gdy są dobre warunki wybieram drogę przez Gródek n Dunajcem zamiast przej Jurków. Jest dość kręta ( zakręty 90 i 180 ) i praktycznie cały czas pod górę ( w stronę Krynicy ). Jeździłem tamtędy Cordobą 1,6 55kW ( ALM czyli to samo co AEE ) a teraz OII 1,9 TDI 77kW. I chociaż Cordoba jak na te 75 koników śmigała bardzo żwawo to OII bije ją z każdej strony ( wiem, że jest różnica w mocy, ale jest też różnica w masie ). Wydaje mi się, że dobry kierowca w 90 tdi dał by tam radę trochę uciec 1,6 bez większych problemów ( a już na pewno bez żadnych problemów siedział by na ogonie benzyny ).
Inna sprawa, że gdybym jechał swoją Cordobą 1,6 (znając w miarę dobrze tę drogę) to komuś kto jedzie tamtędy pierwszy czy drugi raz nawet w OII 77kW a nie jest samobójcą, pewnie też bez problemów bym trochę "odjechał", bo po prostu wiem gdzie jak można pojechać... Może tamten też był "świeży"...
BTW. Właśnie dlatego, że TDI ma wyższy moment od niskich obrotów, na takiej górskiej drodze nie musi tak często zmieniać biegów jak benzyniak. Ma też przewagę przy wyprzedzaniu, bo tam zazwyczaj jest tylko kawałek na taki manewr a w tym ( szybkie wyprzedzanie ) TDI może ustąpić jedynie porządnie uturbionej benzynie...
nie mowie że całkiem mi zniknoł z pola widzenia ale dojśc do mojego zderzaka miał daleko fakt że miałem pedał ciągle w podłodze robiłem u siebie wydech kompletny razem z kolektorem i kilka innych żeczy tak jak mowie moje obroty sięgały cały czas ok 4 4,5 tys potem na szczycie się musiałem zatrzymać bo córka ma problemy jak ostro zakręty się pokonuje i gość również tam się zatrzymywał w jakims zajezdzie pewnie na browara 8) zapytał jaki silnik jak mu powiedizałem to się ops: i uciekł :diabelski_usmiech
;-) standard jak przykażdym pytaniu:
miało być w jednym zdaniu o silniku FSI a tu ludziska rozpisują się nt przewagi TDI nad FSI i to na krętej drodzie itp ....
Jak ktos chce dynamczne auto to niech szuka od 150 KM w górę - to czuć jak się wciska gaz...
i proszę - nie wychwalajcie tak tego TDI ... ile można ....
... zapytał jaki silnik jak mu powiedizałem to się ops: i uciekł :diabelski_usmiech
Temu akurat się nie dziwię, bo mi też się zdarzyła nie raz sytuacja gdzie jakieś około 100 konne i 16V koreany, żabojady, czy makarony próbowały i wymiękały. Ten silniczek jest po prostu całkiem niegłupi, szczególnie pod względem momentu. Muszę też przyznać, że w Cordobie pięknie chodziła skrzynia biegów; w mojej OII nie jest źle, ale przy "sprincie" traci się trochę więcej czasu na zmianę biegów, tam dosłownie przeskakiwały a tu są delikatne zacięcia, ale możliwe że musi się dotrzeć ( ewentualnie trzeba by lekko podregulować ).
Sorrki ale po co na krętej drodze mieszać biegami w TDI to opinia kogoś kto chyba nigdy TDI nie jeździł .... no chyba że ktoś przy każdym ostrym skręcie zatrzymuje samochód.... biegami to się miesza w wysoko obrotowych benzynach, a nie w TDI gdzi na upartego możesz całą drogę na 4 przejechać bo przyspieszy na tym biegu z 50 do 140 szybciej niż wolnossąca benzyna na 3 biegu.
Sam kiedyś (byłem wnuczkiem... teraz jestem dziadkiem) jeździłem 2.0 focusem w wersji TREND i wydawało mi się że to kozacki wóż.. jeśli idzie o zawias to tak ale jeśli chodzi o silnik no to to 130 koni ni jak się miało do 130 koni z TDI
A żeby nie odbiegaćod tematu ...gdyb 1.6 RSI był i pozostałe benzynowe silniki były do kitu to poprostu by ich nie robili, jeśli ktośchce poprostu jeździć... kupuje to auto jeśli ktoś chgce szaleć... kupuje 2.0 TFSI... a jak przy tym dużo jeździ i liczy wydatki kupuje 2.0 TDI 170 KM ->140KM ->105KM
uhm porównując moment z 1.6 100 kucy do AEE to słabszy aee ma niedużo mniejszy moment obrotowy nie chodzi o mieszanie na tym odcinku trasy nie dało się wsadzić 3 biegu i naprawde miałem wrażenie ze TDi spuchł a co do tego silnika to mi wystarcza
Od 0-100 może się zgodze przewaga o pół dł. samochodu <oczywiście piszemy o totalnych seriach> ale powyżej 100 TDI dochodzi FSI a przy 140 zostawia ją za sobą ..poprostu moment obrotowy silnika nie daje żadnych szans
<sprawdzane empirycznie PAssat B6 2.0 TDI vs Audi A3 2.0 FSI
W pewnym miejscu stanąłem sobie na kresce Seatem Alteą 2.0 FSI z Seatem Toledo 2.0 TDI niby bez wirusa w co każdy ze świadków wątpił ale do rzeczy, niestety nie zauważyłem żeby do "mety" zaczął się zbliżać do mnie a raczej odległość cały czas się powiększała. Trzy próby, za każdym razem tak samo.
Biorąc pod uwagę różnice w wadze passata i audi (ok200kg) to te A3 musiało być troche zepsute
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Co do sprawności obu tych samochodów nie mam wątpliwości, nie wiem na jakim odcinku sprawdzaliście auta, pozatym napisałem że A3 był troszkę szybsza. Jednak przy prędkości 140 km auta jadą praktycznie równo (to już nie było sprawdzane na rybitwach za krótka prosta) i powyżej tej prędkości benzynówka z powodu mniejszego Momentu nie przyspiesza już tak dobrze.
Takie jest moje zdanie poparte własnym doświadczeniem, nikogo nie będe na siłe przekonywał poprostu uważam że silnik 2.0 FSI nie porywa mnie swoją charakterystyką a radość z jazdy w porównaniu z 1.8 T 150 KM ... pozostawiam bez komentarza
bo benzynki maja wiekszy zakres obrotów na jednym biegu tzn ze w tdi trzeba już wkładać wyższy bieg a w benzynce można jeszcze pociagnać to jest zaleta benzynek
dobra już bo orazu jak ktoś coś powie o benzynie to wielkie halo szczeże mowiać od lat ludzie się scigali bęzyna i robią to nadal Formuła F1 Rally WRC długo by wymieniać ostatnio audi zrobiło samochod do le mans który wygrał jeden wyscig i to by było na tyle poprostu TDI do wyścigów sie nie nienadaja
ostatnio audi zrobiło samochod do le mans który wygrał jeden wyscig i to by było na tyle poprostu TDI do wyścigów sie nie nienadaja
tak ale zrobili taki silnik ze zdeklasowal rywali
i w nastepnym sezonie polowe aut bedize w dieslah jezdic wiec nie byl bym takim pewnym
co do przyszlosci startow w rajdach diesli
ale kazdy silnik ma swoje plusy i nie ma co dyskutowac
Komentarz